• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۰۹ - ۱۰:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
علیزاده در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

فکری نتیجه می‌گیرد، چون ابزارش را دارد و حمایت می‌شود/ اسکلت پرسپولیس به هم ریخته و فصل سختی در پیش دارد

ثابت می‌کنم مس رفسنجان تیم قابل احترامی است

مهم‌ترین چیز درمورد فکری این است که حمایتش کردند. یک تیم مدیریتی خیلی قوی از پشت‌پرده فکری را حمایت می‌کند و او کسی نیست جز علی نظری‌جویباری. شک نکنید محمود فکری در استقلال موفق می‌شود.

فکری نتیجه می‌گیرد، چون ابزارش را دارد و حمایت می‌شود/ اسکلت پرسپولیس به هم ریخته و فصل سختی در پیش دارد

به گزارش «فرهیختگان»، توقع می‌رفت تیم مس رفسنجان که صعودی مقتدرانه به لیگ برتر داشت عملکرد بهتری از خود به جا بگذارد مخصوصا اینکه یارگیری را خیلی زود شروع کرد و تمرینات به‌موقعی داشت. بااین‌حال تغییرات اساسی در ترکیب این تیم و کاهش میانگین سنی اجازه نداد به قدر کافی آماده لیگ برتر شود. با گذشت سه هفته از لیگ برتر این تیم تنها با یک امتیاز قعرنشین است و چه‌بسا اگر با همین روند به کارش ادامه دهد بار دیگر به لیگ یک برگردد. البته رفسنجانی‌ها چنین تصوری ندارند و با توجه به اینکه تازه لیگ برتری شده‌اند تیم‌شان را نیازمند زمان بیشتری می‌دانند. مدیر تیم مس که سابقه بازی در سرخابی‌های تهران را هم دارد، یکی از مدافعان عملکرد این تیم است و می‌گوید به‌زودی اوضاع رفسنجانی‌ها بهبود می‌یابد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با علی علیزاده را در ادامه می‌خوانید.

وضعیت مس خطرناک است و قعرنشین لیگ برتر هستید. نگران نشده‌اید؟

به نظرم وضعیت تیم ما خوب است و به‌مرور بهتر هم خواهد شد. ما فعلا کاری به صدر و قعر جدول نداریم. تیمی که از لیگ یک به لیگ برتر صعود می‌کند در سال اول چنین شرایطی را تجربه می‌کند. ما عجله نداریم و روند روبه‌رشد خود را طی می‌کنیم. این حرکت روبه‌جلو را ادامه می‌دهیم تا به نتایج دلخواه برسیم.

 تا کی برای رسیدن به شرایط موردنظر صبر می‌کنید؟

منتظر نیم‌فصل هستیم تا چند مهره جدید به تیم اضافه کنیم. شاید در این صورت تیم مقتدرتری شویم. بااین‌حال باید تا نیم‌فصل صبر کنیم تا بتوانیم برخی ضعف‌ها را برطرف کنیم. باید بتوانیم شرایطی فراهم کرده و خود را تا میانه‌های جدول بالا بکشیم. قرار نیست ما با همین فرمان ادامه دهیم بلکه درحال ارزیابی هستیم و مربی تیم‌مان همه‌چیز را رصد می‌کند.

 عملکرد تیم‌تان سوال‌برانگیز است و اگر این هفته از اراک یک امتیاز نمی‌گرفتید بدون امتیاز باقی می‌ماندید!

تیم ما سه بازی سخت برگزار کرد و در این بین با دو قطب فوتبال ایران بازی کردیم. استقلال و گل‌گهر تیم‌های خوبی بودند که بازی با آنها برای تیم تازه‌واردی مثل ما سخت بود. اما درمورد بازی با آلومینیوم باید بگویم که در خانه حریف بازی می‌کردیم و درستش این بود که آنها به‌دنبال شکست ما باشند ولی ما موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم و می‌توانستیم برنده شویم. ما در خانه حریف اصلا بد نبودیم و کسب یک امتیاز از یک بازی خارج از خانه نتیجه بدی نیست. به همین دلیل از روند روبه‌رشد تیم‌مان راضی هستیم و از این هم بهتر خواهیم شد.

 به نظر می‌رسد کم‌توقع بوده و از یک امتیاز و قعرنشینی راضی هستید؟

ما از عملکرد فنی تیم‌مان در کل ناراضی نیستیم. اگر به بازی‌های تدارکاتی تا الان نگاه کنیم، عملکرد خوبی بوده است ولی اگر فقط بخواهیم این سه بازی رسمی لیگ را درنظر بگیریم، شرایط فرق می‌کند. ما در بازی اول با تیم استقلال آن‌طور که باید و شاید خوب بازی نکردیم. در بازی با گل‌گهر حدود ۶۰درصد خوب بودیم ولی در بازی با آلومینیوم اراک خیلی بهتر از دو بازی قبل بازی کردیم و همان‌طور که گفتم، می‌توانستیم برنده باشیم. ازاین‌رو روند روبه‌رشدی داریم و این راضی‌کننده است.

با توجه به اینکه معتقدید تیم‌تان روند روبه‌رشدی دارد، نتیجه بازی با تراکتور را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

شک نکنید در بازی با تیم تراکتور نتیجه بهتری کسب می‌کنیم. در هفته چهارم در خانه خودمان بازی می‌کنیم و بازی بهتری به نمایش می‌گذاریم. این بازی هفته چهارم است و باید با توجه به روند روبه‌رشدی که درپیش گرفته‌ایم، بهتر عمل کنیم. تیم ما انگیزه لازم را دارد و روند آرام و مطمئنی درپیش گرفته‌ایم. برای ما صبوری لازم است و با عجله و انتقاد کاری از پیش نمی‌رود.

ضعف گل‌زنی در تیم‌تان مشهود است؛ برای این مهم چه برنامه‌ای دارید؟

ما در دو بازی اخیر مهدی زاهدی و قائم اسلامی‌خواه را به‌عنوان دو بازیکن کلیدی در پست دفاع و هافبک به‌دلیل مصدومیت از دست دادیم. اسلامی کاشته‌زن و شوت‌زن تیم‌مان است. ما نتوانستیم در این بازی از او استفاده کنیم. وقتی چنین مهره‌ای را در اختیار نداریم تاثیر منفی آن را به‌وضوح در تیم حس می‌کنیم. قبول دارم تیم‌مان گل نزده ولی شک نکنید با درایت و تفکر سرمربی ما در هفته‌های بعد این ضعف را برطرف خواهیم کرد و در بازی با تراکتور گل هم می‌زنیم.

 به نظر می‌رسد متوجه این ضعف تیم‌تان هستید و به همین دلیل از حالا به فکر یارگیری در نیم‌فصل هستید؟

این که من مدعی شدم در نیم‌فصل باید تیم را تقویت کنیم، ربطی به نداشتن مهاجم و این حرف‌ها ندارد؛ این یک قانون است. تیم ما و هر تیم دیگری در نیم‌فصل بازیکن جذب می‌کند، چون باید تیم را تقویت کرد. بااین‌حال تیمی که تازه به لیگ برتر آمده به نیم‌فصل امید بیشتری دارد، چراکه می‌خواهد در نیم‌فصل اول تیم را ارزیابی کند و در نیم‌فصل دوم با توجه به شناختی که پیدا کرده، تیم بهتری روانه مسابقات کند. این اتفاق نه برای ما و بلکه برای همه تیم‌ها رخ می‌دهد. ما بازیکنان خوبی داریم و با همین نفرات به کارمان ادامه می‌دهیم. شک نکنید مدیریت و کادرفنی به این بازیکنان اعتقاد و اطمینان دارند.

 برای اوج‌گیری تیم‌تان چند هفته لازم است؟

از هفته ششم تا هشتم زمان خوبی است تا عیار تیم‌ها مشخص شود. هر تیمی از آن به‌بعد قابل ارزیابی است. ما برای ارزیابی توان تیم‌مان باید حداقل تا هفته ششم صبر کنیم و از آن پس نشان می‌دهیم که تیم قابل احترامی هستیم.

به نظر شما تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس هم ممکن است از هفته ششم به‌بعد ورق را به نفع خود برگردانند؟

شرایط در استقلال و پرسپولیس با دیگر تیم‌ها مجزاست. آنها حواشی زیاد و خاص خود را دارند، درنتیجه وضعیت‌شان همیشه فرق می‌کند. از سوی دیگر تیم‌هایی که اسکلت خود را حفظ کرده‌اند از این قاعده مستثنی هستند ولی تیم‌های دیگر مثل ما و آلومینیوم اراک که تازه‌وارد هستند و یا برخی تیم‌ها که شاکله تیمی آنها به هم ریخته و تیم جدیدی تشکیل داده‌اند، شرایط‌شان فرق دارد. ما نیاز به تقویت داریم و باید در هر موقعیتی بازیکنان موردنیاز خود را به خدمت بگیریم.

 پرسپولیس دوباره اوج می‌گیرد و یا چوب مهره‌های از دست رفته را خواهد خورد؟

پرسپولیس شرایط متفاوتی دارد. این تیم در خط دفاع، حمله و هافبک بازیکنان کلیدی خود را از دست داده است. جای خالی شجاع خلیل‌زاده، ترابی، علیپور و آل‌کثیر حس می‌شود. تیم پرسپولیس از دید من کار مشکلی دارد. اسکلت تیمش به هم ریخته و در سه پست مهره‌های تاثیرگذاری را از دست داده است. این تیم از همین حالا به‌خاطر این اتفاقات تاوان می‌دهد و فصل سختی در انتظار آنهاست.

 استقلال را چطور می‌بینید؟ با توجه به اتفاقات هفته‌های اخیر، محمود فکری موفق می‌شود و یا راه را اشتباه رفته است؟

استقلال اگر حواشی را از باشگاه دور کند، تیم قابل‌توجه و خوبی خواهد شد و تیمی بهتر از سال‌های قبل از این باشگاه خواهیم دید. امسال تیم خوب با مهره‌های کلیدی تاثیرگذاری دارد. شک نکنید باید به فکری فرصت داد. این یک شعار نیست، چیزی است که استقلال و فکری به آن احتیاج دارند. وقتی یک مربی جدید وارد یک باشگاه و با بازیکنان جدید روبه‌رو می‌شود باید به آن بازیکنان و آن مربی فرصت داد. من همچنان تاکید می‌کنم باید تا هفته هشتم به این تیم فرصت داد و اجازه دهیم وزن تیم‌ها مشخص شود. فکری مربی خوبی است. جوان و باانگیزه است و فقط نیاز به فرصت دارد. تیم فنی خیلی خوبی در کنارش است. مهم‌ترین چیز درمورد فکری این است که حمایتش کردند. یک تیم مدیریتی خیلی قوی از پشت‌پرده فکری را حمایت می‌کند و او کسی نیست جز علی نظری‌جویباری. شک نکنید محمود فکری در استقلال موفق می‌شود.

 * نویسنده: نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار